case.
Why at Work faciliteert hybride werken
Why at Work, een digitale druktemeter om grip te houden op de personele bezetting op de werkvloer. Het nieuwe werken is een blijvertje. Nederland is sinds Corona massaal om, en werkt thuis. In de toekomst zal dat deels blijven en gaan we naar een hybride werksituatie waarbij er niet meer voor alle werknemers een werkplek op kantoor is en we de schaarse werkplekken moeten verdelen. Met Why at Work hou je samen grip op deze situatie.
Diensten
Software ontwikkeling, Mobile development, UX design
Hybride
Hybride werken zal deel worden van ieders normale werkweek, in welke vorm of maat dan ook. Het kan zeker ook gevolgen hebben voor het traditionele kantoor, denken veel organisaties die bezig zijn met concept. Dat kan worden vervangen door een soort ‘co-locatieplek’ waar mensen elkaar ontmoeten voor sociale en creatieve activiteiten. Een plek die soms hier, soms daar en dan weer ergens anders is te vinden. Hybride werken hoeft dus niet per se alleen op kantoor of thuis plaats te vinden. Het kan overal gebeuren, waar het passend of praktisch is. Misschien is de term nomadisch werken beter passend voor dit concept.
Het kantoor als clubhuis
Een soort clubhuis, wordt het hybride kantoor ook wel genoemd. Vooral bedoeld voor ontmoetingen, onderling en met de klanten, contacten en andere relaties. Dus zal er veel overleg plaatsvinden. Zowel fysiek als digitaal. Dat vraagt om een andere omgeving dan de bekende kantoren waar veel werk in ‘stilte’ wordt uitgevoerd. De infrastructuur zal anders moeten worden ingericht. Meer gericht op creatieve processen, (video)overleggen en rekening houdend met geluid/beeld en andere factoren.
Organisatie
In een hybride organisatie zijn er geen vaste werktijden voor iedereen, zoals op het traditionele kantoor. Het gaat erom dat elk teamlid en de manager weet wanneer wie aan het werk is. En dus ook wanneer die collega is te bereiken, voor allerlei formeel en ook informeel overleg. Wat werkplekken betreft: laat de medewerkers zo veel mogelijk zelf bepalen waar ze werken. Zij weten als geen ander wat wel en niet voor hen werkt. En kunnen dat prima in onderling overleg goed organiseren.
App
Om deze nieuwe hybride werkvorm goed te faciliteren, is Why at Work ontwikkeld. Jouw werknemers gebruiken de Why at Work app om aan te geven wanneer ze waar werken. Door tijdig een werkplek te reserveren, weet je zeker dat je op kantoor ook vooruit kan en je kan makkelijk zien wanneer jouw team/afdelings collega’s er ook zijn. Zo regel je het zelf op een praktische manier. Als werkgever krijg je via het portaal inzicht in de bezetting op kantoor versus thuiswerk en krijg je handvatten om te bepalen of er voldoende werkplekken zijn.
De kosten
Probeer Why at Work de eerste maand gratis. Daarna heb je voor maar € 1 (ex BTW) per maand per gebruiker toegang tot Why at Work basis.
De voordelen
-
Inzicht in beschikbaarheid werkplekken kantoor.
-
Weet wie waar werkt
-
Optimale inzet werkplekken
-
Voorkom vereenzaming van thuiswerkers
Meer cases waar we trots op zijn
Peer-to-peer fundingplatform voor Bestevaer Capital FundingSusanne Lucassen2024-09-03T15:08:48+02:00
VeeOnline: Van een legacy applicatie naar real-time platformMayke Hoevenaars2024-03-18T16:17:34+02:00
Whyellow automatiseert de puzzel van kindplanning voor PartouMayke Hoevenaars2024-06-11T14:31:56+02:00