case.
Portal voor DCMF: een professioneel aanvraagproces voor vastgoedondernemers
DCMF financiert vastgoed en biedt kortlopende vastgoedfinanciering voor grote verbouwings- of nieuwbouwprojecten en langlopende financiering voor verhuurd vastgoed.
Diensten
Software ontwikkeling, Mobile development, UX design, Hosting
Markt
Financiële dienstverlening
In gebruik sinds
2022
Technologieën
React Native, C#, .Net Core 6.0 – hosting by Azure
De uitdaging voor DCMF
Traditioneel verleende DCMF alleen kortetermijnfinanciering voor verbouwingskosten bij het transformeren van kantoorruimte naar woningen. De duur van de financiering was maximaal 24 maanden. Traditionele banken doen dit niet.
De markt voor deze overbruggingskredieten is relatief klein. Een aanvraag voor een dergelijk krediet loopt via een berg aan formulieren. Elke aanvraag is maatwerk, waardoor standaardisatie van het proces en de formulieren lastig is.
Meer aanvragen = meer standaardiseren
Sinds kort verleent DCMF ook financiering voor ‘buy to let’; het aankopen om te verhuren. Hierbij gaat het, in tegenstelling tot de overbruggingskredieten, om langetermijnfinancieringen via een veelal gestandaardiseerd aanvraagproces.
De hoeveelheid aanvragen is (veel) hoger dan voor de kortetermijnfinancieringen. Zonder een gestructureerde en geautomatiseerde aanpak is de tussenpersoon onnodig veel tijd kwijt bij het indienen van de aanvragen. Tijd dus voor een gebruiksvriendelijk, online aanvraagportaal met directe koppeling naar de backoffice.
De oplossing: online portal voor tussenpersonen
Whyellow realiseerde een gebruiksvriendelijk portaal waarin tussenpersonen de aanvragen voor ‘buy to let’-financiering op een eenduidige manier kunnen invullen en versturen. Dit gebeurt via een formulier in de vorm van een wizard, verdeeld over 3 hoofdonderwerpen.
Alle benodigde, en deels van elkaar afhankelijke, gegevens worden daarbij op een logische manier uitgevraagd. Zo wordt de gebruiker geholpen bij het invullen van partners en het vastleggen van verschillende vormen van betrokkenheid bij objecten. De aanvraag komt via de door Whyellow ontwikkelde koppeling direct en automatisch in de backoffice terecht. Daar wordt deze verder behandeld/verwerkt door de adviseurs van DCMF.
Whyellow is verantwoordelijk voor het ontwerp van de User Interface en de ontwikkeling van de software. Hierbij is o.a. gebruik gemaakt van de volgende technieken: C# .NET Core 6.0 voor de back-end en React voor de front-end. De applicatie en database worden gehost bij Azure.
Het resultaat: Win-Win-Win voor DCMF, tussenpersoon én eindklant
Met dit portaal zijn er alleen maar winnaars. Niet alleen wordt de tussenpersoon zo gefaciliteerd dat hij sneller en eenvoudiger aanvragen kan doen, ook de adviseurs van DCMF krijgen eenvoudiger toegang tot completere aanvragen. Zij winnen tijd en kunnen de aanvragen beter beoordelen.
Uiteindelijk is vooral de eindklant bij deze oplossing gebaat. Hij/zij ziet het portal niet, maar zijn/haar aanvraag wordt wel sneller behandeld.
Win-Win-Win dus.
Meer cases waar we trots op zijn