involve.

Bouw en onderhoud sterkere relaties.

Jouw uitdaging

De digitale klantervaring (DCX) wordt steeds belangrijker in de totale klantervaring. En bijna net zo belangrijk als de producten of diensten die je organisatie levert. Een moderne digitale organisatie is 24×7 bezig om de stakeholders waar zij het allemaal voor doet, goed te helpen. Of dit nu klanten, patiënten, burgers of medewerkers zijn.

Je digitale strategie is van grote invloed op deze klantrelatie. Elke klantreis kent vele touchpoints, momenten en kanalen waarop klantcontact is: fysiek, telefonisch, online, en via, al dan niet mobile, apps. Misschien bevat je product zelfs al sensoren die real-time informatie leveren over het gebruik hiervan. Data die je kan gebruiken om pro-actief te werken aan een betere klantervaring.

Jouw grootste uitdaging? Met de digitale ervaring van jouw eindgebruiker hét verschil maken!

Ons antwoord

Op ieder touchpoint weten wie je klant is en hem ‘persoonlijk’ bedienen, via de kanalen van zijn keuze, op het juiste moment in zijn digitale klantreis? Dat vraagt nogal wat van je IT: slimme en vooral intuïtieve interactie-mogelijkheden (en nee, dat is dus géén belmenu), die geïntegreerd zijn met back-end systemen, die omnichannel hetzelfde klantbeeld gebruiken en 100% veilig omgaan met persoonsgegevens.

Wij ondersteunen jouw organisatie bij het ontwerpen en realiseren van écht onderscheidende digitale klantervaringen. Niet het onderliggende bedrijfsproces  is daarbij het uitgangspunt, maar de gehele ‘customer journey’ die jouw eindgebruiker aflegt. We vertalen soms complexe back-end bedrijfsprocessen naar eenvoudige, gebruiksvriendelijke ‘front-end’-oplossingen in de vorm van apps en webportalen. En helpen jou zo duurzame relaties te bouwen en onderhouden.

Een voorbeeld: digitaal begin van vakantie voor mindervaliden en senioren

Voor Nationaal Bureau de Zonnebloem ontwikkelde Whyellow een real-time planningssysteem om reizen beter te kunnen organiseren. En een mobiele app voor tablets die volledig geïntegreerd is. De ‘klanten’ van de Zonnebloem, mindervaliden en senioren, gebruiken de app veel meer dan verwacht. De app maakt echt een verschil in hun totale ervaring!

Lees meer over deze case

Onze aanpak

Hoe we werken

De beste verandering bereik je door verschillende disciplines samen te laten werken. Wij helpen je bij het resultaatgericht inzetten van een agile werkwijze. Scrum met een plan noemen wij dat. Dat begint met brainstormsessies waarin we samen onze creativiteit loslaten op bestaande processen (met nieuwe doelen). Om daarna zo snel mogelijk van ontwerp tot een bruikbare oplossing te komen, deze te valideren in de praktijk en de cyclus dan opnieuw te doorlopen om de oplossing uit te bouwen en te verbeteren.

Minimum lovable product

Wij gaan voor snel resultaat: dat wat minimaal nodig is om je gewenste oplossing in de praktijk te toetsen, het Minimum Viable Product. En van daaruit verder ontwikkelen.

Bij het ontwikkelen van de optimale digitale klantreis is het zo vroeg mogelijk betrekken van je eindgebruiker nog belangrijker dan anders. We blijven niet onnodig lang hangen in het proces van creëren, verbeteren en steeds maar meer functionaliteit toevoegen. We ontwikkelen een bruikbaar, valideerbaar resultaat als eerste stap, en werken dan met feedback uit de praktijk toe naar een verbeterde release. Zo creëren we, gezamenlijk, een digitale oplossing waar gebruikers echt blij van worden: het Minimal Loveable Product.

Apps

Een fancy design is belangrijk, maar niet de heilige graal. Alles moet kloppen om tot een verbluffende klantervaring te komen. Een mobile app moet ook kunnen werken als de gebruiker even geen netwerkverbinding heeft. En een app die je batterij in no-time leegtrekt,  wordt door gebruikers meestal ook niet lang op hun telefoon gehouden. Wij kunnen je helpen met advies en ontwikkeling van je apps (mobile en web), of het nu gaat om native, web of hybride.

En omdat we meer zijn dan een appontwikkelaar realiseren we ook de API-koppelingen met andere systemen. Daarmee krijgt jouw eindgebruiker een nog betere digitale (klant)ervaring. Om dit mogelijk te maken, bouwen wij API-koppelingen in alle vormen, van RESTful web services tot old-school EDIFACT.

Na het project

Je dienstverlening beweegt, je klantverwachtingen veranderen, technologie staat niet stil en je concurrentie probeert het nog beter aan te pakken. Voortdurende evaluatie en systematische analyse van de digitale ervaring van jouw klant levert waardevolle inzichten op. Hier ondersteunen wij je graag bij. Bijvoorbeeld door slimme feedbackloops in te richten of  door gebruikservaringen in de praktijk te toetsen m.b.v. A/B-testen. 

Meer involving projecten van ons zien? Bekijk deze cases

Rensis2024-03-27T15:29:47+02:00
Gezondheidsdienst voor Dieren2024-03-19T14:50:38+02:00
Prinses Máxima Centrum2024-03-27T15:30:26+02:00
< Improve

Andere diensten

Innovate >

Unieke uitdaging zoekt betrouwbare IT-partner?
Zet de eerste stap en neem contact met ons op.

Neem contact op