cultuur.

Een dag uit het leven van een product owner.

Koffie op de innovatiefste werkplek van Nederland: Strijp-T

08.20: Na jarenlang filerijden kan ik sinds een paar maanden elke ochtend heerlijk op de fiets richting Strijp-T. Ik ben alles behalve een ochtendmens maar zo’n stukje fietsen doet een hoop. Dan eerst een kopje koffie, of toch een espresso? Hmm de geur van verse koffie ruik ik al zodra ik de lift uitstap.
08.45: Snel de eerste mails wegwerken en overzicht creëren voor de dag. Vandaag alleen een akkoord van een van onze klanten op nieuwe functionaliteiten waardoor we zometeen  een volle refinement tegemoet zullen gaan.

Daily scrum

09.25: de daily scrum! Eén voor één vertelt iedereen van het team elkaar wat ze gisteren hebben afgerond, wat het doel is voor vandaag en of er hulp nodig is. De burndown-grafiek wordt erbij gepakt . Die laat ons zien dat we ietsje achterlopen en dus aan het einde van deze sprint daadwerkelijk moeten gaan sprinten. Elke daily scrum eindigt met de onmisbare yell van collega-developer Rudolph: ‘go team!’

10.20: Het moment voor homemade cappuccino! We hebben laatst de melkschuimer ontdekt en kunnen nu met afstand de beste koffie maken die ik ooit op een kantoor heb gedronken. Er komt zelfs een beetje latte art om de hoek kijken met dank aan collega-architect Joel.

Stories maken voor gave app

10.30: Voor een van onze klanten bouwen we een app. Twee keer per maand bespreken we ontwikkelingen in de markt en een mogelijke nieuwe wending van de app op basis hiervan. Welke investeerder heeft nu de meeste potentie? Wat voor nieuwe functionaliteit zou daarbij helpen? Heeft Google Analytics nog updates van gebruikspatronen? We werken de twee grootste kansen uit en plaatsen de stories op de backlog.

11.00: De klant kan direct doorlopen naar de refinement. Eén voor één lopen we de stories door en schatten we ze in met story points. Hij blijft die pokerkaarten grappig vinden, maar ziet ook dat het wel werkt. De developers doen nog een aantal goede suggesties waar wij nog niet aan hadden gedacht en we gaan ze meteen volgende sprint oppakken.

Whyellow nieuwsbrief

Nooit meer iets missen van Whyellow? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Brainstorm met prospect

13.00: Samen met Michiel, CEO van Whyellow, ontvang ik een potentiële nieuwe klant. De klant praat ons door hun huidige applicatie voor ZZP’ers in de zorg, waarna Michiel en ik losbranden met waarom-vragen. Wat is precies het doel van deze applicatie en wat wil de klant precies bereiken en voor wie? We zien volop verbetermogelijkheden en worden er stiekem ook enthousiast van om dit te gaan realiseren voor de ZZP’ers. Deze hebben namelijk vaak achterstand in het invullen van hun uren. Wat nou als we op basis van het GPS-signaal op de telefoon van de gebruikers  de uren automatisch laten voor-invullen. Misschien kunnen we d.m.v. een pushnotificatie akkoord vragen op de gemaakte uren zodat ze zonder veel moeite toch de uren hebben bijgewerkt. De potentiële klant is enthousiast en ik ga nog even met ze lunchen aan de overkant, bij de Vershal op Strijp-S.

15.00: Backlog bijwerken… oh jee ik heb een aantal wensen die bovenaan de backlog staan nog niet gespecificeerd en wordt daarop gewezen door een teamlid. Snel alles bijwerken:)

Workshop met partnerorganisatie

16.00: Samen met Manon, onze analist en designer, bereid ik een workshop voor voor een partnerorganisatie die meer out-of-the-box ideeën wil genereren.  We starten de workshop met een tekenopdracht, omdat daarmee het creatieve gedeelte van de hersenen wordt gestimuleerd. Vervolgens verzamelen we de meest onhaalbare en ondenkbare ideeën om deze met liberating structures om te zetten in bruikbare kansen. Na afloop van de workshop nodigt de partnerorganisatie ons uit voor een vervolg, dus to be continued! (nog doen: kiezen voor voorbereiden of geven van de workshop, plus uitdaging van de klant personaliseren)

Afsluiten met een terrasje! 

17.30: Of Manon en ik ook meegaan naar het terras? Het is maandag, maar waarom ook niet:) Het terras is om de hoek dus we lopen er naartoe en de helft van de collega’s gaat gezellig mee. Een enkeling van de partnerorganisatie drinkt ook een biertje mee. Leuk, zo’n relatief klein en informeel bedrijf!

Deze blog is geschreven door Dionne Oomen, Product owner bij Whyellow.

Product Owner bij Whyellow

Word je enthousiast van de verhalen van onze Whyellow collega’s? Misschien pas je ook wel in ons team!

Bekijk vacatures